Archiv

Vas-biberó

Beschreibung

Nom de la peça: gerra-biberó, vas-biberó, guttus, setrill o porró.

Número d’inventari: 3756.

Cronologia: darreries s. v – darreries s. ii abans de la nostra era.

Mides: alçada: 10,5 cm; diàmetre màxim: 5,5 cm.

Estat de conservació: bo.

Material: ceràmica.

Descripció: peça completa de cos globular amb peu lleugerament diferenciat de galeta i lleugerament realçat. En el punt d'unió entre el cos i el coll tubular existeix una motllura que forma un cercle. La vora és exvasada amb un petit solc per la part superior, el llavi arrodonit. El bec es cònic i trencat per la punta.

Pasta de color gris, depurada, tova, amb desgreixant de partícules fosques i brillants.

Procedència: àrea púnica.

Context de la troballa: desconegut. Donació de Joan Sureda.

Funcionalitat:

- vasos per beure, siguin per alletar bebès o per beure a galet (porró), dipositats a les tombes per a ús del difunt,

- vasos per servir a taula un líquid en un altre recipient o una salsa o oli o per reomplir llumetes, dipositats a les tombes per a ús del difunt i

- vasos votius o funeraris per a ús ritual (p.ex. libacions) o per a l’altra vida, sense ús a la vida domèstica

Investigador: Jordi Hernández Gash

Literaturverzeichnis

Referències bibliogràfiques:

Fernández, J. H. (1992). Excavaciones en la necrópolis del Puig des Molins (Eivissa). Las campañas de D. Carlos Roman Ferrer: 1921-1929. Eivissa: Museu Arqueològic d’Eivissa. 3 v.

Maraoui Telmini, B. (2009). Les vases-biberons puniques du basin occidental de la Méditerranée: monographie d’une forme. Tunis: Centre de Publication Universitaire