Oxirrinc. El llegat del nostre passat

EXPOSICIÓ TEMPORAL

OXIRRINC. EL LLEGAT DEL NOSTRE PASSAT

El jaciment d'Oxirrinc (El-Bahnasa), Egipte, es localitza a 190 km al sud del Caire. Era un enclavament de gran importància per la seva situació geogràfica a la vora del Bahr Yussef, un braç del Nil que comunicava la ciutat amb el llac del Faium i la Mediterrània, i, també, en la cruïlla de les vies d'accés als deserts occidentals, especialment el de Bahariya, on es dirigien nombroses caravanes amb finalitats comercials.

Aquesta exposició explica les tasques arqueològics realitzades per un equip espanyol durant els darrers 30 anys. Aquestes tasques es desenvolupen en una extensa àrea amb un ampli marc cronològic que abasta des del 664 aC, època saïta, fins al segle VII dC, moment de l’arribada dels àrabs. Constatem vestigis del període saïta, època persa i del món grecoromà fins a l’etapa cristiana-bizantina.

Objectius:

• Comprendre el pas del temps i com un espai pot estar ocupat al llarg del temps per diferents cultures.

• Contextualitzar objectes en la seva època.

• Apreciar els canvis entre el passat i l’actualitat.

• Conèixer la cultura egípcia més enllà dels llibres de text.

• Conèixer els protagonistes que investiguen en aquest projecte.

Observacions

L’exposició estarà disponible del 23 de novembre de 2024 a 20 de gener de 2025.

Servei responsable

Museu d’Història de Manacor