El cicle de la vida

Producció: Museu d’Història de Manacor.

Comissària: Catalina Fullana.

Fins fa una cinquantena d’anys, la vida a Mallorca estava marcada per una economia d’autosuficiència, on destacava el consum de productes d’elaboració pròpia. Aquest fet suposava una roda productiva que no s’aturava mai i, a la vegada, la mateixa roda any rere any era el cicle de la vida. Un cicle en què el temps i les diferents estacions assenyalaven les feines de fora vila.

En aquesta exposició veiérem les feines principals que es feien temps enrere a cada estació, i les eines que s’empraven per fer-les. Es tractà d’un recorregut guiat pel calendari; un calendari en què les festivitats cristianes i el santoral marcaven la majoria de fites importants; i un temps en què els productes de temporada, juntament amb l’activitat que es desenvolupava i la tradició ancestral, eren els que condicionaven la gastronomia, que a més moltes vegades era excusa per reunir-se i fer bauxa.