D’OLÍMPIA A MANACOR. Breu repàs per l’esport

Producció i comissariat: Associació d’Amics del Museu d’Història de Manacor.

Tot i que és difícil trobar un punt de partida on quedi reflectida la pràctica d’alguna activitat esportiva a la nostra ciutat, a les escrivanies de cartes reials que es troben a l’Arxiu del Regne de Mallorca trobam unes referències sobre el tema. Es tracta d’uns documents amb data de 1578 i 1662, els quals fan menció a un lloc que es diu plaça de la Pilota i plaça del Triquet de la Pilota, respectivament.

Aquesta exposició no va ser un recull històric exhaustiu de l’evolució dels esports a Manacor, però sí que va ser l’evidència de petites històries que formen la pràctica esportiva que s’ha desenvolupat durant el s. xx. Dur a terme aquesta tasca de recopilació va ser un repte i quedaren molts esportistes pel camí. Malgrat això, es va voler que aquesta exposició fos un petit homenatge a tots aquells manacorins (homes i dones) que lluitaren per superar amb esforç i il·lusió unes metes dins les seves disciplines esportives.