Pop-up talaiòtic

Taller a càrrec d’Aldarq realitzat per al Museu d’Història de Manacor:

Introducció:

Per un dia hem congelat la màquina del temps per reviure un moment de la vida prehistòrica a Mallorca. Reconstruirem una escena característica del món talaiòtic, i per fer-ho ens hem de situar aproximadament a l'any 1000 abans de la nostra era.

Ens trobam davant de societats agrícoles i ramaderes. Per tant, els personatges realitzen tasques quotidianes. Fan farina perquè conreen cereals. Disposen de vaques i bous que els ajuden en les feines de càrrega i construcció. L'emmagatzematge es fa en recipients ceràmics, i també corden senalles o cistells de vímet.

Finalment, les cases són construïdes de pedra i amb coberta de palla amb bigues de fusta. En aquest cas l'habitatge està adossat al talaiot de base circular, un dels elements característics d'aquest període i que li dona nom. Benvinguts al món talaiòtic.

Material necessari:

• Document adjunt amb plantilla de l’escena (els dibuixos són obra d’Aina Bestard). Descarrega el PDF

• Colors o pintures.

• Tisores.

• Imaginació per viatjar al passat i per decorar l’escena.

Passos a seguir:

1. Imprimir la plantilla.

2. Acolorir el dibuix.

3. Retallar per les línies vermelles marcades amb tisores.

4. Doblegar els quatre moments retallats. D’aquesta manera passam de dues a tres dimensions i els personatges cobren vida.

5. Un cop finalitzada l’escena podeu escriure un conte on expliqueu la història que heu imaginat o afegir personatges dibuixats per vosaltres mateixos en funció del que sabeu sobre la prehistòria de Mallorca.

6. Farem un recull de les millors escenes i les publicarem a les xarxes del Museu. Ens les podeu fer arribar al correu electrònic museu@manacor.org.