Jugando con Nunis

Jugant amb els Nunis

DESCRIPCIÓ

Es tracta d’un taller sobre l’època medieval aprofitant el casal dels Nunis, és a dir, la família que durant tota l’època medieval va ser la propietària de la torre dels Enagistes, que és la seu del Museu d’Història de Manacor.

En aquest taller aprendrem la divisió de la societat segons els diferents estaments, la vida a un casal medieval i l’economia feudal. Tot això es farà a través de la localització d’objectes històrics, un joc de preguntes tipus Trivial, la lectura de textos sobre personatges històrics amb l’opció de vestir-se com ells i, en definitiva, l’objectiu final és crear un espai de reflexió sobre la societat medieval.

OBJECTIUS

• Entendre el funcionament del feu aprofitant un exemple històric: el casal dels Nunis.
  • Estudiar la divisió social medieval cristiana i explorar l’aportació que feia cada grup social al conjunt de la comunitat.
  • Apropar-se al coneixement de personatges històrics locals i que guarden estreta relació amb l’edifici.
  • Crear interès pel patrimoni cultural i artístic.

DESTINATARIS

5è i 6è de primària  i primer i segon cicle d’ESO.

TEMPORITZACIÓ I LLOC

Durant el mes de febrer de cada any, al Museu d’Història de Manacor

OBSERVACIONS

• Els grups no han de ser de més de 30 persones.
  • Tots els grups han d’anar acompanyats d’un professor i tenir una mica d’informació prèvia sobre l’època històrica.

SERVEI RESPONABLE

Servei de Patrimoni i Museu